ANAF va verifica dacă Google și Facebook plătesc taxe pentru veniturile din România

de: Andrada Bonea
15 05. 2016

Aparent, nimic nu mai scapă de sub atenția ANAF, nici măcar giganții tech precum Google sau Facebook.

Prin urmare, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) analizează dacă mari companii de pe piaţa online, precum Facebook, care nu a deschis filiale în România. Facebook obţine venituri de pe piaţa locală, iar inspectorii vor să verifice dacă îşi plătește toate taxele datorate statului român, notează News.ro.

Investigaţia vizează toată industria online, a declarat şeful ANAF, Dragoş Doroş, într-o emisiune difuzată duminică de Digi 24. Întrebat dacă marile firme americane din domeniul internetului plătesc taxe în România, şeful Fiscului a răspuns: „Plătesc ceva taxe, dar ele se află în acelaşi pool de analiză, în felul în care plătesc taxe şi în care ar trebui să plătească taxe. O să vedem, în urma analizei, dacă ar trebui sau nu să plătească mai multe taxe, dar scopul pentru care facem această analiză este: da, credem că da”.

Potrivit informaţiilor din piaţă, Facebook încasează sumele plătite pentru publicitate de către firmele din România direct la filiala din Irlanda. Evident, nici Google nu scapă de sub atenție, dar are, spre deosebire de Facebook, are o filială în România, Google Bucharest SRL, deschisă în 2008. Aceasta raportează cifre de afaceri modeste, și anume 16 milioane lei (3,6 milioane euro) în 2014 şi 12,6 milioane lei în 2013.

Însă încasările din publicitate pentru România sunt înregistrate, de asemenea, în Irlanda, la compania Google Commerce Limited. Aceasta s-a înregistrat şi la autorităţile fiscale româneşti în data de 20 ianuarie 2015, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor.

„Trebuie să identificăm sursele de venit. Dacă acele venituri care se localizează pe teritoriul Românieik, dar ele, prin plăţi electronice, prin eu ştiu ce alte mecanisme, nu sunt vizibile şi mai ales nu sunt declarate, noi (trebuie) să le aducem să le impozităm în România”, a spus Doroş. Şeful Fiscului a precizat că analiza, care este în curs, vizează mult mai multe companii, inclusiv cele care realizează vânzări online. „Noi investigăm toată industria online”, a mai declarat şeful ANAF.